Sunday, January 22, 2006

Words in Life: Out on a Limb

#out on a limb, in an isolated or stranded position; at a disadvantage. orig. U.S. (OED)
#out on a limb, in or into dangerous or uncompromising situation, where one is not joined or supported by anyone else/vulnerable. (OAD)

EXAMPLE:

namewitheld*: hihihi mo komen apa dulu??
paksi: yah telat
namewitheld: gak jadi kan?
paksi: udah maksudnya
namewitheld: aiiiyaaa
namewitheld: komen poto yang mana?
namewitheld: mati gw
...
namewitheld: gila
namewitheld: loe
...
namewitheld: paks loe gak ngomong yang aneh2 kan?
...
namewitheld: gila...being ur friend kan emang putting ur life on a limb**
namewitheld: dgn kata lain
namewitheld: emang berisiko tinggi

*dari seorang temen yang risk adverse/stres kalo ama gue/insecure gituh deh, kelihatan dari kata-katanya
**gue rasa maksud dia adalah "out on a limb"

***eh busyet baru tuhhh, ketika gue kira gue tahu tentang diri gue, ternyata... Heheheheheh

1 comment:

'za said...

ternyata gua risk adverse :D ...